.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستور جالب احمدی نژاد برای منوریل قم

سایت«19 دی» نوشت:

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم گفته بود: اصرار بي دليل و بدون منطق بر اجراي منوريل از بالاي سطح صحن مطهر حرم حضرت معصومه (س) نتيجه‌اي جز شكست اين پروژه نخواهد داشت.

وي در آن موقع نمي‌دانست كه يك سال بعد از سخنانش بدنبال توافق همه طرفهاي درگير در مورد اجراي منوريل مبني بر عبور آن از زير صحن حرم مطهر، رئيس جمهور خود شخصا دستور لغو يك طرفه توافقنامه فوق را صادر و كليد شكست پروژه منوريل را روشن كند.

برپايه اين گزارش از روز پنج شنبه خبري همانند بمب در محافل سياسي و مديريتي استان تركيد و همه را شگفت زده كرد.

خبر اين بود كه رئيس جمهور طي دستور موكد خواهان عبور منوريل از بالاي صحن مطهر حضرت معصومه (س) شده است و از وزارت كشور و معاونت برنامه ريزي هم خواسته است كه اولا: هرگونه كمك به شهرداري قم منوط به همكاري با اجراي منوريل شود و ثانيا: تمام اعتبارات به حساب سازمان قطار شهري قم واريز شود.

موضوع عبور منوريل از بالاي صحن حضرت جواد (ع) يا از زير سطح در كنار اجراي پايه هاي منوريل از بحث‌هاي داغ مركز تصميم گيري مديريت شهري قم در يك سال گذشته بود و كارشناسان شهرسازي، معماري و فرهنگي به شدت با عبور آن از مقابل حرم مخالف بودند.

هرچند 2 تن از كارشناسان شوراي اسلامي شهر مهندس باقرپناهي و مهندس فارغيان كاملا ايجاد منوريل را در راستاي اهداف غير عمراني و ترافيكي براي قم متصور بودند.

مهندس فارغيان عضو شوراي شهر در تاريخ 29/9/89 در گفتگو با مهر عبور منوريل قم از بالاي صحن مطهر را يك فاجعه شهرسازي دانست.

مهندس باقرپناهي بعنوان رئيس كميسيون عمران شوراي شهر در جمع خبرنگاران گفت: سيستم منوريل نه تنها فضاي باز شهري قم بلكه چشم انداز و سيماي بصري حرم مطهر را از بين مي‌برد و قرار است با بي‌احترامي از حريم ميراثي درجه يك حرم مطهر نيز عبور كند.

سعيدي امام جمعه قم نيز قبل از آنكه حتي توليت آستانه مقدسه شود در خطبه هاي نماز جمعه در تاريخ 8/4/89 با اشاره به اجراي پروژه منوريل در قم گفت: با توجه به اينكه قم شهر مذهبي است بايستي اينگونه پروژه ها به حرم مطهر و چهره مذهبي قم لطمه نزند.

اميرآبادي رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر قم در تاريخ 30/9/89 اعلام كرد: شوراي اسلامي شهر قم طي نامه اي به استاندار مخالفت خود را با عبور منوريل از مقابل حرم مطهر در سطح اعلام كرده است.

بحثهايي از اين قبيل در تاريخ 22/9/89 رويانيان و عزيزي را به قم و به جلسه فوق العاده كشاند كه خبري از آن منتشر نشد.

آيت ا... مسعودي توليت آستانه مقدسه نيز در مراسم توديع خود در جمع توديع كنندگان گفت: اعتقاد دارم به هيچ وجه منوريل نبايد از مقابل حرم حضرت معصومه (س) يا حتي از رو و يا زير صحن جواد الائمه(ع) عبور كند.

به دنبال دستور احمدي نژاد اردشير احمدي مدير عامل سازمان قطار شهري قم بدون توجه به مصوبه هيات مديره اي كه عامل اجرايي آن است، طي نامه اي به كارفرماي پروژه منوريل دستور اجراي طرح منوريل بر مبناي طرح قبلي به صورت «روي سطح و با ارتفاع مجاز» را ابلاغ كرد.

وي از شركت كميسيون كارفرماي پروژه نيز خواست كه خيابان اراك را مسدود كند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.031 seconds.